اهمیت بیمه در اسباب کشی و انواع پوشش های بیمه ای یکی از مهم ترین موضوعاتی است که پیش از هر اسباب کشی باید به آن پرداخته شود. در یک نگاه کلی، مشاهده می کنیم که در فرایند اسباب کشی، چه اثاث کشی منزل و چه اثاث کشی دفتر کار، تقریباً تمام سرمایه منقول شما در داخل یک کامیون قرار داده می شود و در طی مسافتی در معرض بسیاری از خطرات و آسیب ها قرار می گیرد. آیا تا به حال از خودتان این پرسش را مطرح کرده اید که اگر بنا به هر دلیل در مسیر بین مبداء تا مقصد، اتفاق خاصی برای این حجم از سرمایه شما بیافتد، مسیر زندگی شما چه تغییر بزرگی خواهد کرد؟ در واقع شرکت های خدمات باربری معتبر اقدام به پوشش بیمه اقلامی می کنند که به امانت نزد آنها سپرده شده است و تنها موظف به جابجایی ایمن آنها از نقطه ای به نقطه دیگر هستند.
بنابراین موضوع بیمه در اسباب کشی و انواع پوشش های بیمه ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می شود. به همین دلیل، شرکت خدمات باربری سریع بار در ادامه این مطلب قصد دارد در مورد اهمیت بیمه در اسباب کشی و انواع پوشش های بیمه ای با شما صحبت کند.
بدین ترتیب، چه یک بار قصد اسباب کشی دارید و چه اسباب کشی بخشی از عادت های سالانه زندگی شخصی یا فعالیت حرفه ای شما است، تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.
بیمه اسباب کشی
- گم شدن،
- آسیب دیدن،
- شکستن
- و …،
این ها همگی از جمله خطراتی هستند که لوازم خانگی شما را تهدید می کنند. بهترین پشتوانه برای جبران هر یک از این خسارت ها، بیمه است. بیمه اسباب کشی که به آن بیمه باربری هم گفته می شود، بخش عمده ای از خسارت های احتمالی شما را جبران می کند. شما به عنوان کارفرما، با تهیه این بیمه می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل برای وسایل خود، از شرکت خدمات باربری درخواست خسارت کنید.
توجه داشته باشید که شرکت های باربری مجوز صدور بیمه ندارند؛ ولی دارای یک پوشش ارزش گذاری هستند که کاربردی شبیه به بیمه دارد. این پوشش می تواند آسیب های وارد شده به اموال شما در حین جابجایی را تحت پوشش قرار دهد. اما بیایید به گستردگی پوشش این بیمه بپردازیم:
- سقوط وسایل از بالای انواع ماشین های باربری
- دزدیده شدن اثاثیه
- آسیب دیدن وسایل بر اثر نامناسب بودن بسته بندی آنها
- شکستن وسایل
- متوقف شدن بار به وسیله پلیس راه
- بروز خسارت بر اثر تغییرات اقلیمی
- سوختن وسایل در آتش سوزی
- خسارت دیدن وسایل بر اثر تصادف
علت اهمیت بیمه اسباب کشی در غرب تهران
همان طور که می دانید، اسباب کشی می تواند همراه با خسارت هایی نیز باشد. گاهی اوقات این خسارت ها می توانند تمام اقتصاد زندگی را دست کم تا مدتی تحت تأثیر خود قرار دهند. به همین دلیل شرکت های بیمه اقدام به ایجاد بیمه خاص اسباب کشی کرده اند و شرکت های باربری غرب تهران را ملزم به استفاده از آپشن بیمه اسباب کشی نموده اند. بدین ترتیب، بیمه هزینه خسارت هر وسیله ای که در حین اسباب کشی و جابجایی آسیب دیده باشد و یا به طور کلی از بین رفته باشد را تحت پوشش قرار خواهد داد.
نخستین مزیت و اهمیتی که بیمه در اسباب کشی دارد، اطمینان خاطر و آرامشی است که با خود به همراه می آورد. از سوی دیگر شرکت های خدمات باربری به دلیل آن که مسئولیت حفظ، نگهداری و جابجایی صحیح وسایل منزل شما را دارند، می توانند با پشتوانه بیمه از تمرکز بهتری بر روی کار برخوردار باشند. اگرچه امروزه شرکت های خدمات باربری ملزم به داشتن بیمه هستند، اما در عین حال زمانی که قصد مذاکره با هر شرکت خدمات باربری را دارید، در مورد بیمه اسباب کشی اطلاعات لازم را دریافت کنید.
مزایای بیمه در اسباب کشی
مهم ترین مزایای بیمه در اسباب کشی به این شرح هستند:
1. بیمه اثاث کشی آرامش خاطر دارد
هیچ یک از مزیت های بیمه اسباب کشی به اندازه آرامش خاطر آن اهمیت ندارند. در واقع زمانی که شما به عنوان صاحب بار و کارفرما از پشتوانه بیمه برخوردار باشید، هیچ گونه نگرانی و وسواسی بابت گم شدن، آسیب دیدن یا شکستن وسایل خود نخواهید داشت.
2. بیمه خسارت های مالی شما را جبران خواهد کرد
اطمینان داشته باشید که در صورت بروز هرگونه مشکل، بیمه باربری می تواند هزینه تعمیر یا تعویض اثاثیه آسیب دیده شما را تقبل کند. این موضوع زمانی ارزش واقعی خود را نشان می دهد که پای اشیاء با ارزش و غیرقابل جایگزین شما در میان باشد.
3. بیمه یک حمایت قانونی از شما به عمل می آورد
بیایید از این دیدگاه نیز به اهمیت بیمه پردازیم که در صورت بروز هرگونه اختلاف بین شما با شرکت خدمات باربری، بیمه از حقوق شما دفاع خواهد کرد و در قبال خسارت های احتمالی، طرف شما را خواهد گرفت.
معایب بیمه اسباب کشی
هر نوع خدمتی در کنار مزیت های بسیار زیادی که با خود به همراه دارد، ممکن است دارای معایبی نیز باشد. بیمه اسباب کشی نیز از این قاعده مستثنا نیست و می تواند معایبی داشته باشد. مهم ترین معایب بیمه اسباب کشی عبارتند از:
1. باعث افزایش هزینه باربری می شود
در هر حال، خدماتی مثل بیمه با توجه به گستردگی پوششی که با خود دارند، می توانند هزینه خاصی را طلب کنند؛ که این هزینه بر کل هزینه اسباب کشی شما افزوده خواهد شد و این یعنی افزایش هزینه اسباب کشی برای شما.
2. بیمه اسباب کشی فرایند پیچیده ای دارد
متأسفانه فرایند بیمه کردن اثاثیه منزل از یک سری تشریفات اداری و بروکراسی خاصی برخوردار است که می تواند وقت زیادی را از متقاضی بگیرد. فرد متقاضی بهره مندی از خدمات بیمه اسباب کشی، باید فهرست کاملی از تمامی وسایل خود را تهیه کند و ارزش هر یک از آنها را تخمین بزند. از این گذشته، در زمان بروز هرگونه مشکل باید در بازه زمانی مقرر به شرکت بیمه اطلاع رسانی کند و مدارک و شواهد دال بر آسیب دیدگی غیر عمد وسایل خود را در اختیار شرکت بیمه قرار دهد که این کار، چندان راحت نیست.
3. شرکت های بیمه بخشی از اثاثیه شما را تحت پوشش قرار نمی دهند
شرکت های بیمه معمولاً وسایل پر ریسک مثل وسایل کهنه، فرسوده، پول و جواهرات، اوراق بهادار، عتیقه جات، آثار هنری و … را مشمول خدمات پوششی خود قرار نمی دهند. در صورتی که خسارت اصلی ممکن است بر همین وسایل وارد شود.
چگونگی دریافت بیمه اسباب کشی
دریافت بیمه اسباب کشی دارای سلسله مراحلی است که به ترتیب عبارتند از این موارد:
- ابتدا در مورد شرکت های بیمه گوناگون، بررسی ها و ارزیابی های لازم را انجام دهید.
- با شرکت های بیمه تماس بگیرید و از آنها مشاوره های لازم را دریافت نمایید.
- فهرستی از اثاثیه خود آماده و ارزش هر یک از آنها را به طور جداگانه برآورد کنید.
- اطلاعات مورد نیاز شرکت های بیمه را تهیه و در اختیار آنها قرار دهید.
- پس از بررسی اطلاعات از سوی شرکت بیمه، هزینه خواسته شده را واریز نمایید.
- تاریخ دقیق اسباب کشی را به شرکت بیمه اطلاع دهید.
پوشش های بیمه اسباب کشی کدامند؟
شرکت های بیمه برای پوشش اسباب کشی، این موارد را در نظر می گیرند:
- شکستن
- دزدیده شدن
- هر نوع آسیب دیدگی بر اثر حوادث طبیعی
البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از شرکت های بیمه به عنوان مزیت رقابتی و افزایش سهم بازار خود، ممکن است پوشش های دیگری را در بیمه نامه اسباب کشی خود لحاظ کنند. ولی به طور کلی مواردی که در بالا اشاره شدند، در بین تمامی شرکت های بیمه وجود دارند.
هزینه بیمه در اسباب کشی
هرگز نمی توان به عنوان یک رقم کلی، تمام هزینه مربوط به بیمه اسباب کشی را محاسبه و اعلام کرد. همان طور که در قسمت مربوط به سلسله مراحل استفاده از بیمه اسباب کشی هم اعلام شد، هزینه ای که شما بابت بیمه اسباب کشی پرداخت خواهید کرد، بستگی به ارزش مالی وسایلی دارد که شما در فهرست به آنها اشاره کرده اید. از این گذشته، پارامترهای دیگری مثل وضعیت اجتماعی منطقه، درصد ریسک احتمالی، و سایر آپشن هایی که شرکت بیمه ممکن است برای اسباب کشی در نظر گرفته باشد، در هزینه کلی بیمه اسباب کشی تأثیر خواهند داشت.
بنابراین برای استفاده از خدمات بیمه در اسباب کشی بهتر است همزمان از چند شرکت بیمه معتبر استعلام قیمت بگیرید و نه تنها هزینه، بلکه خدمات قابل ارائه از سوی هر شرکت را نیز در نظر داشته باشید و با در نظر گرفتن تمامی جوانب اقدام نمایید.
نکات لازم در زمان انتخاب بیمه اسباب کشی
در زمان مذاکره و بررسی به منظور یافتن بهترین شرکت بیمه کننده اسباب کشی، این نکات ایمنی در هنگام اسباب کشی را در نظر داشته باشید:
- هزینه بیمه (که بستگی به نوع و میزان پوشش بیمه دارد)
- شرایط پوشش بیمه (برای این منظور شرایط و ضوابط بیمه نامه را با دقت مطالعه کنید تا متوجه میزان پوشش بیمه و درصد خسارت قابل پرداخت آن بشوید)
- اعتبار شرکت بیمه
سخن پایانی
قیمت های گزاف بسیاری از لوازم خانگی از یک سو و شرایط اقتصادی حاکم بر خانواده و جامعه از سوی دیگر باعث گردیده که بیمه در اسباب کشی، اگرچه یک هزینه مازاد بر هزینه های خود اسباب کشی به نظر می رسد، اما چیزی فراتر از آرامش و اطمینان خاطر به همراه خواهد داشت. به همین دلیل، به شما توصیه می کنیم که در زمان اسباب کشی حتماً از اهمیت بیمه در اسباب کشی و انواع پوشش های بیمه ای آن اطلاعات لازم را داشته باشید.
در این مطلب، شرکت خدمات باربری سریع بار به بیان همین موضوع پرداخت و ضمن بررسی مزیت ها، معایب، ویژگی ها، پوشش و شرایط استفاده از بیمه اسباب کشی، تلاش کرد تا شما را با اهمیت بیمه در اسباب کشی و انواع پوشش های بیمه ای آشنا کند.